Baywatch recension

Som jag redan nämnde var jag och såg Baywatch på bio tillsammans med Josefina i fredags, och jag kan ju nog erkänna att mr Efron var ett stort dragplåster för oss. Det tycks inte spela någon roll hur gammal man blir, High School Musical crushen hänger kvar :D Hur som helst kände vi också båda att vi behövde få skratta lite extra mycket den dagen, så då kändes Baywatch som ett ypperligt val av film. Och skratta, det fick vi minsann göra också.

Humorn träffade mitt i prick för mig, och det var inte bara en eller två gånger jag skrattade högt. Dock går det ju inte att undankomma att filmen är väldigt stereotypiserande, för det är den ju med sina muskelknuttar till män (förutom han som saknar magrutor och automatiskt är filmens fjant då) och kvinnor som springer i baddräkter där urringningen är så stor att brösten nästan hoppar fram, men visst fick man också bli överraskad när det både var en kvinna som knockade en storväxt man och det faktiskt var en kvinna som var den framgångssrike business-sharken i filmen.

Gällande själva handlingen måste jag säga att jag tyckte handlingen var allra bäst i början då det mest handlade just om baywatch. Hade faktisk gärna sett att typ hela filmen handlat just om livet som strandvakt och att det varit mer "rädda folk på stranden" än "jaga knark-skurkar". Det blev liksom lite för mycket sånt mot slutet, och plötsligt hade Baywatch inte värst mycket att göra med handlingen mera. Men, visst var det en bra och underhållande film ändå, och det känns som att Zac Efron verkligen hittat genre nu. Komedier är helt klart hans grej, även om Troy Bolton alltid kommer att ha en plats i mitt hjärta =))))

Hur som helst, 5,8 känns som ett lite snålt betyg på IMDb, så jag sträcker mig till 6,5! Helt klart en film värd att betala biopengen för.

Namn:

E-mail (publiceras ej):

Blogg:

Nominerad till Årets blogg & Årets personliga blogg 2016. Skrivs av en 24-årig färgstark finlandssvensk Helsingforsbo, som kännetecknas av långt blont hår och ett leende på läpparna. Varmt välkommen till Danielas Dagbok, i denna blogg finns det inte brist på någonting!

Kontakt: daniela.skoglund@gmail.com

Senaste inläggen

Höstgarderoben påfylld